fredag 14. juni 2013

Verden trenger nerder

Det sies hvertfall så. En nerd kan defineres som noen som går ekstra inn for et kunnskapsområde, som er veldig dyktig på et ofte smalt felt. Tradisjonelt blir nerd kanskje forbundet med tenåringsgutter som sitter på rommet og utforsker teknologi. Her kommer teknologi-aspektet inn. Både nerd og teknologi er begrep som ofte skremmer jenter, slik at vi jenter som er nerder på dette feltet ofte føler oss litt alene (hvor mange damer i forhold til menn var ikke til stede på forrige fagmøte på jobben kanskje?)

Nå nærmer jeg meg poenget på dette ikke fullt så strikkerelaterte innlegget. Girl Geek Dinners. Konseptet høres jo helt genialt ut. Et sted å møte likesinnede.

Jeg tror kanskje jeg hadde feil forhåpninger, jeg ble litt paff over både gjennomsnittsalder og nivå av geek. (Det kan vel umulig være bare meg som mener at drakt og pumps ikke er helt geek?) Hvor er koderne? Fysikerne? De merkelige? De folkesky? (Jeg går akkurat inn i den der, bytt ut Fysiker med Statistiker så er jeg der...) Jeg vet at dette ikke er helt min drømmesituasjon, men "what does not kill you makes you stronger", jeg tror på personlig vekst ved å utsette seg for til tider ukomfortable situasjoner. Som å sykle til jobben. Gå på en fest der man ikke kjenner noen.

For min del var dette litt for mye ambisiøse ledertyper som ønsker seg en trygg arena der man kan være rosa og ikke trenger konkurrere med menn om å være leder.

Uansett, se, pretties!




Så mye som dette heftet har gått rundt i strikkeverden føler jeg at å fortelle at den hvite er Lene Holme Samsoe sin Bella Baby er helt unødvendig :D

Resten av fredagen skal brukes til nerding i kode og strikketøy!

(Pst, broderibesettelsen er der ennå, men det værste ga seg etter jeg faktisk fikk begynt, oppdatering i løpet av helgen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for all tilbakemelding!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.